Artykuł promocyjny Opublikowany przez: Aleksandra A. Redakcja 2020-10-23 14:06:27
Autor zdjęcia/źródło: Photo by Erik Mclean on Unsplash
Dostępne na rynku legalne kasyno online są tego jednym z przykładów. Innym może być rynek samochodów elektrycznych segmentu premium, gdzie od lat na czele znajduje się Tesla. Niedługo jednak do sprzedaży może trafić zupełnie nowy pojazd - Lucid Air. Czy będzie on zagrożeniem dla Tesli?
Pierwszy samochód elektryczny Lucid Motor o nazwie Air, ma na chwilę obecną wręcz imponujące specyfikacje. Zdaniem twórców ma to być najszybciej ładujący się pojazd elektryczny w historii. Lucid podaje, że ładowanie będzie mogło odbywać się z prędkością około 20-30 kilometrów zasięgu na każdą minutę, czyli w ciągu 20 lub 30 minut osiągniemy zasięg kilkuset kilometrów. Oczywiście ma to się odbywać wyłącznie z użyciem specjalnej ładowarki, jednak robi to ogromne wrażenie.
Podstawowy model pojazdu ma kosztować od 80 tysięcy dolarów, zaś za Dream Edition przyjdzie nam zapłacić 169 tysięcy. Specjalna edycja jednak pozwoli na zasięg nawet do 800 kilometrów na jednym ładowaniu jak i osiągnięcie prędkości do 270 km/h. Ma pojawić się także wersja Grand Touring z zasięgiem do 832 kilometrów. To o wiele więcej by za jednym razem przejechać trasę z Gdańska do granicy ze Słowacją, czyli całą Polskę z północy na południe.
Twórcy chwalą się również tym, że od startu pojazd ten jest w stanie pokonać ćwierć mili w czasie niecałych 10 sekund. Dzięki temu nowy pojazd będzie miał lepsze osiągi nie tylko niż każda obecna na rynku Tesla, lecz także spokojnie dorównuje McLarenowi 720S i czy jest lepszy od Porsche Taycan Turbo S. Dream Edition ma posiadać piekielnie mocny jak na elektryki silnik o mocy 1080 KM, co pozwoli mu na rozpędzenie się do setki w ciągu zaledwie 2,5 sekund.
Ten luksusowy sedan nie posiada co prawda pełnej zdolnością autonomicznej, jednak zaopatrzono go w niezwykle nowoczesny system wspomagania kierowcy DreamDrive. Po raz pierwszy łączy on w sobie 32 czujniki wizyjne, radarowe i ultradźwiękowe, jak i również specjalny system LIDAR. Każdy z tych modułów z sukcesem współpracuje z systemem monitorowania kierowcy i geolokalizacją.
Kierowcy będą mogli liczyć także na mapowanie HD dla autonomicznej jazdy na poziomie 2 i 3, co już samo w sobie jest całkiem dobrym poziomem. Ponadto na wyposażeniu tego auta ma znaleźć się 34-calowy zakrzywiony wyświetlacz 5K Glass Cockpit przed kierowcą oraz chowany centralny panel pilota znajdujący się między kierowcą a pasażerem z przodu. Lucid współpracował również z firmą Amazon przy tworzeniu kompatybilności z programem Alexa. Dzięki temu wewnątrz pojazdu będziemy mogli używać asystenta głosowego Amazonu do nawigacji, połączeń telefonicznych, mediów strumieniowych, inteligentnego sterowania domem jak i zakupów. Wprowadzono przy tym także rozszerzony zestaw zlokalizowanych elementów sterowania pojazdem Alexa, jak choćby polecenia głosowe załączania lub wyłączania ogrzewania, wentylacji bądź klimatyzacji.
Obok wersji Dream Edition klienci będą mogli zdecydować się dwie inne wersje. Pierwszą jest Air Touring o mocy 620 KM i zasięgu 650 km, z prędkością maksymalna 250 km/h i przyspieszeniem około 3,2 s. Drugą zaś Air Grand Touring o mocy 800 KM oraz wspomnianym wcześniej zasięgu 830 km. Do setki ma się rozpędzać w 3 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 270 km/h. Lucid Motors zapowiedziało także najbardziej podstawową i ekonomiczną wersję, która ma zadebiutować jednak dopiero w 2022 roku.
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.