Kolejne analizy przeprowadzone przez Mobile World Live ( MWL ) dotyczące cen iPhonea na 11 kluczowych rynkach Azji i Pacyfiku ujawniły, że konsumenci na Filipinach mają do czynienia z najwyższymi cenami smartfonów Apple w regionie.
W zeszłym miesiącu badania wykazały, że ceny niedawno wprowadzonego iPhonea SE wahały się od 26.490 PHP do 36.490 PHP (526,06 USD do 724,59 USD), podczas gdy podobne badanie pod koniec 2019 r. wykazało koszt iPhonea 11 firmy Apple między 47990 PHP a PHP73 0,990 (952,94 USD do 1469,27 USD).
Dane cenowe zostały pobrane z lokalnych witryn Apple i były poprawne w momencie publikacji każdego badania, chociaż przeliczanie walut jest aktualizowane.
Te analizy nasuwają oczywiste pytanie: dlaczego Filipiny zajmują pierwsze miejsce w obu tabelach?
Analitycy z trzech wiodących firm badawczych wskazali na kilka wspólnych czynników, w tym opodatkowanie, model sprzedaży detalicznej Apple i koszty wysyłki.
Jensen Ooi, kierownik ds. badań zajmujących się urządzeniami ASEAN dla IDC, i Abhilash Kumar, analityk ds.
Jak inni oceniają bramka sms do play badań w Counterpoint Research, wymieniali waluty jako jeden czynnik w grze, przy czym peso filipińskie idzie łeb w łeb z dolarem amerykańskim.
Ooi dodał, że wpływ mogą mieć również „opłaty za fracht”, obszar, który Kumar rozszerzył, zauważając, że na ceny smartfonów na danym rynku ogólnie wpływa „podatek od sprzedaży” i „cła importowe”: na Filipinach ta pierwsza wynosi 12 procent, powiedział
bramka sms bez limitów .
Analityk Canalys ds. mobilności, Matthew Xie, wprowadził kolejny element do pytania filipińskiego: model dystrybucji Apple.
Sprzedawca „dystrybuuje za pośrednictwem zewnętrznych sprzedawców, takich jak Switch, Power Mac Center i iStudio”, a nie przez własne punkty sprzedaży, co „wymaga dodatkowej marży” dla kanału sprzedaży, powiedział MWL .
Kumar odniósł się również do modelu Apple, zauważając, że prowizja od sprzedaży „prowadzi do wzrostu ceny końcowej”.
Cztery zastosowania bramka sms do play Dodał jednak, że „co ciekawe, w takich krajach marże zysku dla Apple są mniejsze w porównaniu z tymi, w których Apple sprzedaje bezpośrednio we własnych sklepach”
bramka sms do play .
Japonia
Powody, dla których Filipiny zostały sklasyfikowane jako najdroższy rynek w badaniach MWL, w pewien sposób wyjaśniają inny kluczowy wniosek z analiz, a mianowicie, dlaczego Japonia była rynkiem o najniższej cenie w każdym badaniu?
Ponownie, handel detaliczny jest głównym elementem.
Daj sobie doradzić w sprawie bramka sms do play Xie zauważył, że Apple prowadzi dziesięć sklepów bezpośrednio w Japonii, „oszczędzając marżę dla kanału”. Kumar zgodził się, dodając, że łańcuch dostaw dostawcy w kraju jest ugruntowany i nie traci na wypłacaniu prowizji.
Obaj zaznaczyli również niższą stawkę VAT (sprzedaży) w wysokości 10 procent w Japonii.
Ale Xie powiedział, że w kraju jest więcej do gry, który, jak zauważył, jest największym rynkiem Apple w regionie poza Wielkimi Chinami (czynnik potwierdzony przez dostawcę, który podaje liczby dla Japonii w swojej sprawozdawczości finansowej).
Powiedział, że prowadzi to do „efektu skali”, w którym sprzedawca czerpie korzyści, wysyłając do Japonii większą liczbę sztuk niż na Filipiny: przytoczył dostawy 5 milionów iPhoneów w Japonii w czwartym kwartale kalendarzowym 2019 r. w porównaniu z 169 000 na Filipinach.
„Apple Japan cieszy się ogromną przewagą kosztową ze względu na skalę działania przy znacznie niższych kosztach jednostkowych w porównaniu z Filipinami”.
Apetyt rynku i możliwość zapłaty za dowolny model iPhonea również przechylają szalę.
Szczegóły techniczne bramka sms do play Xie wyjaśnił, że ASP w Japonii wyniosły 600 USD w IV kwartale 2019 r., w porównaniu z 185 USD na Filipinach.
Co warto wiedzieć o bramka sms do play To sprawia, że Japonia „doskonale pasuje do portfolio produktów Apple”, zauważył, dodając, że dostawca znalazł się na szczycie tabeli w kraju z 56-procentowym udziałem w rynku w ciągu kwartału.
„Apple ma tendencję do prowadzenia agresywnej strategii cenowej, aby osiągnąć wyższą wielkość przesyłek i udział w rynku w Japonii”, podczas gdy na Filipinach „Oferta Apple jest niedostępna dla większości”, w wyniku czego sprzedawca ma 3% udziału w czwartym kwartale 2019.
W związku z tym sprzedawca jest bardziej skłonny do dążenia do „rentowności, a nie wielkości” na Filipinach, co powoduje, że ma tendencję do „ustawiania wyższej ceny”.
Zaprzyjaznione strony:
Mobile i social media blog na gonevis social media blog