Swego czasu mieliśmy wątek o tym, że reklamy będą cichsze, jak do tej pory tego nie zauważyłam - "ryczą" dalej z ekranu TV.
Teraz zapowiadają zmniejszenie ich częstotliwości podczas wyświetkania filmów - pożyjemy - zobaczymy.
Denerwują cię reklamy w TV? Zobacz, co się zmieniFot. sxc.hu
Polska dostosowuje przepisy do UE.
Koniec z reklamami, które co parę minut przerywają ci oglądanie ulubionego serialu lub filmu sensacyjnego. Teraz będzie je musiało dzielić co najmniej 30 minut - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".
ząd przyjął właśnie projekt nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji dotyczący nadawania reklam. Zakłada on, że nie będzie wolno przerywać reklamą serwisów informacyjnych i magazynów na temat aktualnych wydarzeń, audycji o treści religijnej, audycji publicystycznych i dokumentalnych krótszych niż 30 minut oraz audycji przeznaczonych dla dzieci.
EKLAMY W TV MAJĄ BYĆ CICHSZE>>
Audycję telewizyjną będzie można przerywać blokami reklamowymi w odstępach nie krótszych niż 20 minut, radiową - 10 minut. Przerwy między blokami reklamowymi podczas filmu nie będą mogły być krótsze niż 30 minut.
Zakazane ma być tzw. lokowanie produktów (chodzi o ukrytą reklamę produktu, eksponowanie go np. w serialach), będzie też bezwzględny zakaz lokowania tematów - informuje "DGP".
Na tego typu ukryte reklamy odbiorcy są szczególnie podatni - wielu identyfikuje się z bohaterami ulubionych seriali i chętnie korzysta z używanych czy zachwalanych przez nich produktów.
Nowelizacja zobowiązuje także nadawców do tego, by 10 proc. swoich programów - z wyjątkiem reklam i telesprzedaży - przekazywali w sposób umożliwiający jego odbiór przez osoby niepełnosprawne wzrokowo lub słuchowo.
Do zmian w ustawie o radiofonii i telewizji dotyczących nadawania reklam zmusza nas unijna dyrektywa. Jesteśmy już w tej kwestii spóźnieni o rok - przepisy te powinny obowiązywać nadawców już od grudnia 2009 roku.
Sfora.pl