W pogoni za upraszczaniem procedur i zwiększenie atrakcyjności swoich ofert. Niektóre instytucje bankowe, straciły poczucie zasady właściwego stosunku do etyki, umów prawnych i dobrego zwyczaju. Co gorsze narażają swoich klientów na poważne problemy, które mogą ich spotkać w przyszłości.
Karygodnym zjawiskiem, które pojawiło się w zakresie stosowanych praktyk niektórych banków, jest wyłudzanie danych dotyczących loginów i haseł do rachunków klientów w innych bankach. W zamian za udzielenie kredytu na uproszczonych zasadach. Instytucje bankowe uzasadniają, że dzięki udostępnieniu danych do logowania, mogą przyspieszyć i uprościć proces badania i
weryfikacji zdolności kredytowej kredytobiorców.
Zapominając, że w ten sposób naruszają przepisy dotyczące umów klientów z innymi bankami, w zakresie udostępniania i prowadzenia kont bankowych. Dodatkowo narażają takie osoby na poważne problemy. W sytuacji, kiedy klient padnie ofiarą przestępstwa. I z jego rachunku zostaną wyprowadzone środki na skutek działań niezgodnych z prawem. Osoba, która udostępni dane do logowania na konto. Straci możliwość skutecznych roszczeń i reklamacji.
Banki w ramach umów dotyczących naszych rachunków, zobowiązują swoich klientów do ochrony danych dotyczących konta. W tym loginu i hasła do platformy bankowości internetowej, za pośrednictwem której logujemy się do konta. Wszystkie działania wbrew zapisom umowy, stanowią istotne złamanie zasad, które wraz z podpisaniem i akceptacją, zaakceptowaliśmy.
Szybsze rozpatrzenie wniosku kredytowego czy preferencyjne zasady nie są wartę ryzyka, które skutkuję udostępnianiem swoich danych. Do tego sami możemy przyczynić się, do poważnych problemów w przyszłości.
Stanowczo musimy odmawiać w tych sytuacjach, informując o zaistniałej sytuacji Komisje Nadzoru Finansowego.
,,...Absolutnie nie - Udostępnienie loginu i hasła do konta - szczególnie innemu bankowi - to naruszenie zasad bezpieczeństwa, a także złamanie zasad umowy, jaką zawarliśmy z bankiem. W przypadku, jeśli z naszego konta znikną pieniądze - zamykamy sobie drogę do skutecznej reklamacji...,, Komentuje Maciej Krzysztoszek z Komisji Nadzoru Finansowego.
Sprawę bada Komisja Nadzoru Finansowego, która dokładnie sprawdza stosowane praktyki pod względem zgodności z przepisami prawa. KNF zachęca do informowania o podobnych sytuacjach w relacji z bankami.
Źródło: www.netpozyczka24.pl